WYMIANA LUB ZWROT TOWARU W SKLEPIE ABCBUTY.PL



W przypadku zamówienia nieodpowiedniego towaru / rozmiaru / koloru itp. klient może dokonać WYMIANY TOWARU. Wymianę towaru można zrealizować poprzez przesłanie wraz z towarem uzupełnionego formularza WYMIANY TOWARU ( formularz wymiany do pobrania.pdf ). Formularz wymiany towaru można również otrzymać w wiadomości e-mail - wystarczy zadzwonić w tej sprawie na numer 730-135-667 lub napisać e-mail na adres kontakt@abcbuty.pl z wyrażoną chęcią otrzymania formularza wymiany towaru. Szczegółowe zasady WYMIANY określone są w formularzu.



A. Definicje

  1. SKLEP INTERNETOWY - oznacza, że UMOWA sprzedaży lub świadczenia usługi zawierana jest drogą elektroniczną i jeżeli stroną umowy jest KONSUMENT lub PRZEDSIĘBIORCA Z UPRAWNIENIAMI KONSUMENTA to odbywa się na warunkach opisanych w ustawie z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. 2014, poz. 827).

  2. SPRZEDAWCA i USŁUGODAWCA - Przedsiębiorca: DM TRADE Dominika Laska, Michał Laska s.c. - dane rejestrowe jak powyżej - umowa sprzedaży zawierana poprzez stronę SKLEPU INTERNETOWEGO www.abcbuty.pl

  3. KLIENT osoba fizyczna, a także osoba prawna oraz jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której przepisy szczególne przyznają zdolność prawną, a która dokonuje lub zamierza zawrzeć umowę lub korzysta z innych usług oferowanych poprzez stronę SKLEPU INTERNETOWEGO.

  4. KONSUMENT - KLIENT, osoba fizyczna dokonującą ze SPRZEDAWCĄ czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą - precyzyjna definicja - Kodeks Cywilny Art.22.

  5. PRODUKT - rzecz oferowana do sprzedaży lub usługa oferowana w SKLEPIE INTERNETOWYM.

  6. REGULAMIN - niniejszy Regulamin SKLEPU INTERNETOWEGO.

  7. UMOWA SPRZEDAŻY - umowa sprzedaży PRODUKTU zawierana na odległość za pośrednictwem SKLEPU INTERNETOWEGO.

  8. ZAMÓWIENIE - oświadczenie złożone elektronicznie lub telefonicznie o chęci zawarcia umowy (zamówienia produktu lub usługi).

  9. NEWSLETTER - usługa świadczona drogą elektroniczną przez SPRZEDAWCĘ, polegająca na rozsyłaniu zainteresowanym informacji handlowych i reklamowych na podany przez zainteresowanego adres e-mail.

  10. PRZEDSIĘBIORCA Z UPRAWNIENIAMI KONSUMENTA - zgodnie z art. 3855 Kodeksu Cywilnego oznacza osobę fizyczną zawierającą Umowę sprzedaży bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści Umowy sprzedaży wynika, że nie posiada ona dla tego Przedsiębiorcy zawodowego charakteru, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez niego działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej oraz danych GUS w przypadku Spółek Cywilnych.



B. Prawo do odstąpienia od umowy (ZWROT TOWARU) oraz WYMIANA TOWARU w przypadku sprzedaży na odległość z udziałem KONSUMENTA.

  1. Zgodnie z art 27. ustawy o prawach konsumenta (Dz. U. 2014, poz. 827) KONSUMENT lub PRZEDSIĘBIORCA Z UPRAWNIENIAMI KONSUMENTA zawierając „umowę na odległość” - ma prawo odstąpić od umowy bez podania przyczyny - w terminie 14 dni kalendarzowych od daty objęcia w posiadanie PRODUKTU (jeżeli produkt składa się z wiele rzeczy, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach termin rozpoczyna się od objęcia w posiadanie ostatniej rzeczy, partii lub części, jeżeli umowa polega na regularnym dostarczaniu Produktów przez czas oznaczony - od objęcia w posiadanie pierwszego z Produktów - lub w przypadku usług lub umowy o innym charakterze - 14 dni od dnia zawarcia umowy, jednak jeżeli kupującym jest KONSUMENT lub PRZEDSIĘBIORCA Z UPRAWNIENIAMI KONSUMENTA, za wydanie kupującemu rzeczy sprzedanej uważa się jej powierzenie przez SPRZEDAWCĘ przewoźnikowi, gdy SPRZEDAWCA nie miał wpływu na wybór przewoźnika przez kupującego. W przypadku odstąpienia od umowy KONSUMENTOWI przysługuje zwrot poniesionych kosztów. Jeżeli w czasie zawierania umowy KONSUMENT lub PRZEDSIĘBIORCA Z UPRAWNIENIAMI KONSUMENTA wybrał sposób dostarczenia rzeczy inny niż najtańszy zwykły sposób oferowany przez SPRZEDAWCĘ - SPRZEDAWCA nie jest zobowiązany do zwrotu KONSUMENTOWI poniesionych przez niego dodatkowych kosztów przewyższających najtańszy sposób. Warunkiem dotrzymania terminu jest w tym czasie złożenie SPRZEDAWCY oświadczenia o odstąpieniu od umowy. Ważne jest również oświadczenie przesłane drogą elektroniczną – można skorzystać z gotowego formularza ( Oświadczenie o odstąpieniu od umowy.pdf ). W przypadku złożenia oświadczenia w formie elektronicznej SPRZEDAWCA niezwłocznie prześle KONSUMENTOWI na trwałym nośniku potwierdzenie otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy.

  2. Jeśli KLIENT odmówi odbioru przesyłki pobraniowej z zamówionym przedmiotem lub jeśli nie odbierze przesyłki z zamówionym przedmiotem od przewoźnika ( w ciągu 5 dni od pierwszej próby doręczenia przesyłki ), SPRZEDAWCA może ( bez uszczerbku dla innych przysługujących mu praw ) naliczyć opłatę za magazynowanie przedmiotu oraz inne poniesione, uzasadnione koszty. Ponadto SPRZEDAWCA może nie udostępniać przedmiotu zamówienia do dalszej dostawy lub odbioru i poinformować o odstąpieniu od umowy w trybie natychmiastowym. W takim przypadku SPRZEDAWCA zwróci KLIENTOWI wpłaconą kwotę, pomniejszoną o kwotę uzasadnionych wydatków ( w tym za próbę dostarczenia oraz zwrot przedmiotu jak i również za wszelkie opłaty związane z magazynowaniem przedmiotu ).

  3. Po przesłaniu oświadczenia KONSUMENT lub PRZEDSIĘBIORCA Z UPRAWNIENIAMI KONSUMENTA jest zobowiązany w terminie 14 dni kalendarzowych (liczonych od daty wysłania oświadczenia o odstąpieniu od umowy) odesłać na adres do KORESPONDENCJI podany w danych SPRZEDAWCY - chyba że SPRZEDAWCA zaproponował, że sam odbierze PRODUKT. O dochowaniu terminu decyduje data nadania przesyłki.

  4. KONSUMENT lub PRZEDSIĘBIORCA Z UPRAWNIENIAMI KONSUMENTA ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będące wynikiem korzystania z niej w sposób inny niż konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy

  5. SPRZEDAWCA w terminie 14 dni kalendarzowych zwróci dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy od SPRZEDAWCY do KONSUMENTA. SPRZEDAWCA może się jednak wstrzymać z dokonaniem zwrotu płatności do chwili otrzymania zwrotnego rzeczy lub dostarczenia przez konsumenta dowodu jej odesłania - w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej. SPRZEDAWCA dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył KONSUMENT lub PRZEDSIĘBIORCA Z UPRAWNIENIAMI KONSUMENTA, chyba że KONSUMENT lub PRZEDSIĘBIORCA Z UPRAWNIENIAMI KONSUMENTA wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi dodatkowymi kosztami.

  6. Bezpośrednie koszty zwrotu PRODUKTU do SPRZEDAWCY ponosi KONSUMENT lub PRZEDSIĘBIORCA Z UPRAWNIENIAMI KONSUMENTA (KLIENT).

  7. Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje KONSUMENTOWI w wypadkach wymienionych w załączniku nr. 1 do niniejszego regulaminu.

  8. SPRZEDAWCA nie odbiera przesyłek wysłanych ”za pobraniem”. Przesyłka zwrotna powinna być odpowiednio zabezpieczona przed uszkodzeniem w transporcie.

  9. W przypadku zamówienia nieodpowiedniego rozmiaru lub chęci zamiany na inny model klient może dokonać WYMIANY TOWARU. Wymianę towaru można zrealizować poprzez przesłanie wraz z towarem uzupełnionego formularza WYMIANY TOWARU ( formularz wymiany do pobrania.pdf). Formularz wymiany towaru można również otrzymać w wiadomości e-mail - wystarczy zadzwonić w tej sprawie na numer 730-135-667 lub napisać e-mail na adres kontakt@abcbuty.pl z wyrażoną chęcią otrzymania formularza wymiany towaru. Szczegółowe zasady WYMIANY TOWARU określone są w formularzu.

  10. Kosz dostawy wymienionego towaru obowiązuje według aktualnego cennika dostaw przedstawionego w dziale „ Koszty dostawy „.

  11. W przypadku odstąpienia od umowy w stosunku do zamówienia z nieodebraną z Państwa strony przesyłką bezpośredni koszt zwrotu rzeczy wynosi 100 % standardowego kosztu wybranej formy dostawy zamówienia, bez uwzględnienia aktualnie trwających promocji w sklepie. Za zwrot do nadawcy nieodebranej przesyłki przewoźnik pobiera opłatę równą 100 % kosztu jej nadania.



C. Odpowiedzialność z tytułu rękojmi i gwarancji przy sprzedaży z udziałem KONSUMENTA.

  1. SPRZEDAWCA jest zobowiązany dostarczyć PRODUKT będący przedmiotem umowy - bez wad.

  2. Sprzedawca jest odpowiedzialny z tytułu rękojmi za wady fizyczne, które istniały w chwili przejścia niebezpieczeństwa na kupującego lub wynikły z przyczyny tkwiącej w rzeczy sprzedanej w tej samej chwili - przez okres 2 lat.

  3. SPRZEDAWCA informuje, że w przypadku PRODUKTÓW objętych także gwarancją uprawnienia kupującego i obowiązki gwaranta z tego tytułu są określone i należy je wykonywać zgodnie z warunkami zamieszczonymi w KARCIE GWARANCYJNEJ. Udzielona GWARANCJA na sprzedany PRODUKT jest uprawnieniem dodatkowym i nie wyłącza, nie ogranicza, ani nie zawiesza uprawnień KONSUMENTA z tytułu odpowiedzialności Sprzedawcy z tytułu przepisów o rękojmi za wady rzeczy sprzedanej (art. 577 Kodeksu Cywilnego).

  4. Sprzedawca jest zwolniony od odpowiedzialności z tytułu rękojmi, jeżeli KONSUMENT lub PRZEDSIĘBIORCA Z UPRAWNIENIAMI KONSUMENTA wiedział o wadzie w chwili zawarcia umowy.

  5. W przypadku stwierdzenia wady lub niezgodności dostarczonego PRODUKTU z umową, KONSUMENTOWI przysługuje prawo do złożenia reklamacji.

  6. W celu zgłoszenia reklamacji zalecamy, aby KONSUMENT lub PRZEDSIĘBIORCA Z UPRAWNIENIAMI KONSUMENTA wypełnił protokół reklamacyjny (Druk Reklamacyjny.pdf), lub w innej formie opisał podstawy reklamacji oraz żądania odnośnie usunięcia wad i przesłał zgłoszenie drogą elektroniczną (e-mail) lub pocztą na adres do korespondencji SPRZEDAWCY podany w nagłówku. Zgłoszenia można też dokonać telefonicznie lub ustnie.

  7. Wadliwy PRODUKT - w uzgodnieniu ze SPRZEDAWCĄ - jeżeli będzie to możliwe i celowe - KONSUMENT lub PRZEDSIĘBIORCA Z UPRAWNIENIAMI KONSUMENTA, który wykonuje uprawnienia z tytułu rękojmi, będzie zobowiązany na koszt SPRZEDAWCY dostarczyć rzecz do miejsca oznaczonego w umowie sprzedaży, a gdy takiego miejsca nie określono w umowie - do miejsca, w którym rzecz została wydana KONSUMENTOWI. Jeżeli ze względu na rodzaj rzeczy lub sposób jej zamontowania dostarczenie rzeczy przez KLIENTA byłoby nadmiernie utrudnione, KLIENT obowiązany jest udostępnić rzecz SPRZEDAWCY w miejscu, w którym rzecz się znajduje.

  8. Jeżeli rzecz sprzedana ma wadę, KLIENT może złożyć oświadczenie z wnioskiem o obniżeniu ceny albo o odstąpieniu od umowy, chyba że SPRZEDAWCA niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla kupującego wymieni rzecz wadliwą na wolną od wad albo wadę usunie. Ograniczenie to nie ma zastosowania, jeżeli rzecz była już wymieniona lub naprawiana przez SPRZEDAWCĘ albo SPRZEDAWCA nie uczynił zadość obowiązkowi wymiany rzeczy na wolną od wad lub usunięcia wady.

  9. Jeżeli kupującym jest KONSUMENT lub PRZEDSIĘBIORCA Z UPRAWNIENIAMI KONSUMENTA, może zamiast zaproponowanego przez sprzedawcę usunięcia wady żądać wymiany rzeczy na wolną od wad albo zamiast wymiany rzeczy żądać usunięcia wady, chyba że doprowadzenie rzeczy do zgodności z umową w sposób wybrany przez kupującego jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów w porównaniu ze sposobem proponowanym przez sprzedawcę. Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wartość rzeczy wolnej od wad, rodzaj i znaczenie stwierdzonej wady, a także bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie narażałby kupującego inny sposób zaspokojenia.

  10. Obniżona cena powinna pozostawać w takiej proporcji do ceny wynikającej z umowy, w jakiej wartość rzeczy z wadą pozostaje do wartości rzeczy bez wady.

  11. Kupujący nie może odstąpić od umowy, jeżeli wada jest nieistotna.

  12. Jeżeli rzecz sprzedana ma wadę, kupujący może żądać wymiany rzeczy na wolną od wad albo usunięcia wady. SPRZEDAWCA jest obowiązany wymienić rzecz wadliwą na wolną od wad lub usunąć wadę w rozsądnym czasie bez nadmiernych niedogodności dla kupującego. Sprzedawca może odmówić zadośćuczynienia żądaniu kupującego, jeżeli doprowadzenie do zgodności z umową rzeczy wadliwej w sposób wybrany przez kupującego jest niemożliwe albo w porównaniu z drugim możliwym sposobem doprowadzenia do zgodności z umową wymagałoby nadmiernych kosztów. Jeżeli kupującym jest przedsiębiorca, sprzedawca może odmówić wymiany rzeczy na wolną od wad lub usunięcia wady także wtedy, gdy koszty zadośćuczynienia temu obowiązkowi przewyższają cenę rzeczy sprzedanej.

  13. SPRZEDAWCA rozpatrzy reklamację bez zbędnej zwłoki. Nie później niż w ciągu 14 dni kalendarzowych od daty otrzymania zgłoszenia reklamacji i poinformuje w tym czasie drogą pisemną lub elektroniczną KONSUMENTA o stanie realizacji reklamacji. Pozostawienie reklamacji w tym czasie bez odpowiedzi jest równoznaczne z uznaniem reklamacji.

  14. Po uwzględnieniu reklamacji SPRZEDAWCA zwróci KONSUMENTOWI koszty związane z reklamacją a poniesione przez KONSUMENTA. SPRZEDAWCA przekaże należną kwotę KONSUMENTOWI na rachunek bankowy lub przekazem pocztowym.

  15. Jeżeli uznanie reklamacji jest związane z naprawą lub wymianą towaru - SPRZEDAWCA odeśle produkt KONSUMENTOWI na własny koszt.

  16. W przypadku odstąpienia od umowy w stosunku do zamówienia z nieodebraną z Państwa strony przesyłką bezpośredni koszt zwrotu rzeczy wynosi 100 % standardowego kosztu wybranej formy dostawy zamówienia, bez uwzględnienia aktualnie trwających promocji w sklepie. Za zwrot do nadawcy nieodebranej przesyłki przewoźnik pobiera opłatę równą 100 % kosztu jej nadania.



D. Reklamacje i odstąpienie od umowy (zwroty) w stosunkach z KLIENTAMI nie będącymi KONSUMENTAMI (dotyczy przedsiębiorców).

  1. Niniejszy punkt Regulaminu stosuje się wyłącznie w stosunkach z Kupującymi nie będącymi KONSUMENTAMI.

  2. Przy odbiorze przesyłki z zamówionymi produktami Klient nie będący konsumentem obowiązany jest zbadać przesyłkę w czasie i w sposób przyjęty przy przesyłkach tego rodzaju. Jeżeli stwierdzi, że w czasie przewozu nastąpił ubytek lub uszkodzenie Produktu, obowiązany jest dokonać wszelkich czynności niezbędnych do ustalenia odpowiedzialności przewoźnika.

  3. Odpowiedzialność Sprzedawcy w stosunku do Klienta nie będącego konsumentem, bez względu na jej podstawę prawną, jest ograniczona - zarówno w ramach pojedynczego roszczenia, jak również za wszelkie roszczenia w sumie - do wysokości zapłaconej ceny oraz kosztów dostawy z tytułu zawartej umowy. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność w stosunku do Klienta nie będącego konsumentem tylko za typowe szkody przewidywalne w momencie zawarcia umowy i nie ponosi odpowiedzialności z tytułu utraconych korzyści w stosunku do Klienta nie będącego konsumentem.

  4. Wszelkie spory powstałe pomiędzy Sprzedawcą/Usługodawcą, a Klientem niebędącym konsumentem zostają poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę Sprzedawcy.

  5. Regulacje dotyczące zasad rękojmi za wady oraz gwarancji jakości - nie wymienione powyżej - w umowach z przedsiębiorcami przyjmowane są wprost w brzmieniu przyjętym w kodeksie cywilnym art.556-581.

  6. W przypadku obrotu towaru między przedsiębiorcami na podstawie art. 558 § 1 k.c. strony umowy wyłączają odpowiedzialność sprzedającego z tytuły rękojmi za wady fizyczne oraz prawne przedmiotu, w szczególności ustalają, że sprzedający nie ponosi żadnej odpowiedzialności za wady ukryte przedmiotu sprzedaży.